Inloggningsproblem

Nyhetsbrev Maj 2014

 

Hej alla Bilbingo-Arrangörer!

På grund av att nästan alla av er fått problem med inloggning m.m. känner jag att det är min skyldighet att delge er en förklaring till varför det blivit så. Jag vill också tala om att jag känner stor tacksamhet för att ni inte ger upp utan ger oss möjlighet och tid att komma till rätta med alla fel som uppstått.
 

I samband med uppgraderingen av Bilbingokalenderns nya hemsida drabbades vi av flera för oss olyckliga problem vilket vi inte hade räknat med. Vi testkörde BBK V2.0 tillsammans med flera arrangörer (testpiloter) och det rullade då på utan problem.
 

Vår programadministratör blev indisponibel pga. div anledningar och han lämnade utan att rätta till de fel och brister han själv orsakat. Systemansvarig blev då ensam med den tekniska biten och innan vi fick tag på någon ny programmerare började problemen dyka upp med s.k. program och systembuggar.
 

Tid och möjlighet att ringa tillbaka till er som försökte komma i kontakt med oss var under en kortare tid nästan obefintlig då arbetsbelastningen blev allt för stor och det bara fanns en som hade de kunskaper som krävdes för att besvara och hjälpa er med problemen.
 

En ny mycket kunnig programmerare är nu på plats och vi har idag lyckats lösa det mesta av problemen men vi nöjer oss inte förrän det fungerar friktionsfritt till 100%.

 

I detta brev finns även del 2 som handlar lite om er arrangörer. Vi upplever att det finns detaljer som ni måste ta till er och hjälpa oss med. Tack för att ni tar er tid att läsa igenom även detta.

 

Med Vänlig Hälsning,
Johan Berg/Projektansvarig

 

 

 

Del 2

Hjälp!

Detta nedan skulle vi vilja att ni hjälper oss med,
det skulle underlätta vårt administrativa arbete något oerhört.

 

"Kontoansvarig"
Kom ihåg att förvara inloggningsuppgifter på säkert ställe. De ska också finnas tillhands om någon annan tar över ansvaret.
Ni ska inte ansöka om nytt konto om ni vet att klubben redan har ett konto. Har ni glömt inloggningsuppgifterna (vilket ni inte ska) använd i första hand, "Kontakta oss" i huvudmenyn på första sidan där ni fyller i kontaktformuläret.
 

"Våra krav/Villkor"
Enligt villkorstexten för att annonsera på vår sida så står det att ett telefonnummer till den som är ansvarig ska finnas, inte till ett kansli som ofta är obemannat. Detta verkar inte ha gått fram till alla så därför tar vi med det här och hoppas på åtgärd från dem som det berör.
 

"Användarnamn"
Dessa ska inte vara personliga om det är klubben/föreningen som står för bilbingon. Det är inte säkert att ni som är ansvarig just nu och har ansökt om kontot är kvar år efter år. Därför vill vi att ni använder klubbens namn till detta. Betänk då att många klubbars namn blir lika om man bara använder förkortningar tex: BIF, MSK, SAIK etc, etc.
 

"Lösenord"
Bör vara opersonliga även de, använd gärna något klubbrelaterat som är lätt att komma ihåg. Användarnamn och Lösenord ska inte vara detsamma. Tänk på att dessa kan vara skriftlägeskänsliga, alltså använd stora och små bokstäver på rätt ställe.
 

"Utseende"
Se till att hålla annonserna uppdaterade, det finns uppgifter här och var som ligger kvar från året innan och som inte gäller längre.
Använd de verktyg som finns tex, feta bokstäver, färger, smileys mm. Visa gärna vad spelbrickorna kostar, spel och vinstplanen, samt om det finns fika att köpa eller annat ni vill upplysa om. Ni har nästan hur mycket plats som helst, de rutor som finns att skriva i utvidgas ju mer ni skriver.
 

"Annat"
Det verktyg som finns för att visa när man spelar ska användas (Veckodagar - Speltid - Speldatum). 
Det duger inte att det bara står tex: Vi spelar alla söndagar kl.15:00 mellan det och det datumet.

 

Med Vänlig hälsning,
Team Bilbingokalendern


2014-05-27 22:57

 

<- Tillbaka